Most egy előző videóban létrehozott vásárlói perszónával fogunk beszélgetni a ChatGPT segítségével, annak érdekében, hogy minél jobban megismerjük a kiválasztott piacot, ami a példa kedvéért a grill rajongók piaca volt.

Hogyan készült a vásárlói perszóna?

Röviden visszaidézve, volt egy részletesen kidolgozott ChatGPT promptom, ami tartalmazta, hogy mit várok a ChatGPT-től.

Kapcsolódó tartalom: Ha szükséged van a konkrét ChatGPT 4-es promptra, mivel a perszonákat, az ellenőrző listát és az interjút létrehoztam, megtalálod a Piackutatás Profit Aktivátorban.

A ChatGPT aztán bemutatkozott, leírta, hogy mi lesz a kutatás folyamata.

Kiválasztottuk a vizsgálandó piaci szegmenset.

Ehhez létrehozott három vásárlói perszónát. Utána kértem még egy további negyediket is.

Ezt követően készített egy ellenőrző listát a kutatási folyamat javasolt lépéseiről.

A mostani videóban pedig következik a nagy nyelvi modellel, esetünkben a ChatGPT-vel készített interjú a kiválasztott perszónával.

Mit tudunk Anna vásárlói perszónájáról ebben a pillanatban?

Anna a kiválasztott perszónánk.

Demográfiai jellemzői: Egy 32 éves nő Pécsről, egyetemi végzettséggel, aki dietetikusként dolgozik, és nagyjából 5,5 millió forint az éves keresete.

A pszichográfiai jellemzői: Egészséges táplálkozás, fitness és a wellness az érdeklődési köre. Hobbiként futással, jogával, gasztronómiai kísérletezéssel foglalkozik. Az értékrendje szerint egészségtudatos és a fentharthatóságot is nagyon fontosnak gondolja. Innovatív, tudatos, aktív életmódot folytat, egészségközpontú gondolkodással folyton keresi ami érdekli, és kísérletező megközelítéssel áll a dolgokhoz, tehát szeret próbálgatni, kísérletezni különböző dolgokat, kíváncsi, nyitott az új ötletekre.

Igények és kihívások: Jellemző problémája, hogy nehezen tudja megtalálni a kreatív, egészséges grill recepteket. Ezeket jelenleg internetes keresésen keresztül próbálja fellelni, illetve gasztronómiai blogokat látogat. Ami problémája még, hogy a megtalált receptek gyakran nem eléggé egészségesek, vagy nem eléggé izgalmasak a számára.

Célok, aspirációk: Ami rövid távon érdekli, hogy változatos, egészséges grill recepteket szeretne összegyűjteni, hosszabb távon pedig szeretne ezekből egy saját egészséges grillezési receptkönyvet összeállítani.

Kommunikációs csatornák: Tudjuk róla, hogy a preferált keresési csatornái, a gasztronómiai blogok, közösségi média csoportok, illetve online fórumok.

Vásárlási szokások: Gyakran vásárol, különösen az új alapanyagokat kell neki beszereznie, illetve a fűszerekhez hozzájutnia. A döntéshozatalában pedig törekszik rá, hogy úgy válasszon, hogy az egészség és az ízvilág egyensúlyban legyen.

Felhasználás: Tudjuk róla végül, hogy amikor egy terméket választ, akkor az egészségesség, a természetes alapanyagok és a kreatív fűszerezés az, ami a választásban dominál nála.

Előszó a szerepjátékhoz

A ChatGPT GPT készített nekünk egy ellenőrző listát a piackutatáshoz.

Ebből, ami különösen hangsúlyos lesz az interjú során, az az igények és problémák felmérése rész.

Elemzzük a perszóna igényeit, problémáit. Próbáljuk ezeket körüljárni, rákérdezni, minél mélyebben megismerni.

Szeretném a kommunikációs csatornákat is megtudni, hiszen ez fontos, amikor majd ténylegesen nekem kell a piacon kommunikálni leendő vásárlóimmal.

Szeretném azt is minél inkább megismerni, hogy amivel most találkozik a piacon, azokat milyen jellemzők szerint választja ki, vásárolja meg, hogyan viszonyul ezekhez.

Szeretném megismerni azt is, hogy a jelenlegi vásárlásai során milyen élmények érik, mi az, amit legjobbnak talál, mi az, amit fontosnak talál, hiszen ezeket nekem is érdemes az élmény killkialakításakor figyelembe vennem.

A szerepjáték interjú

A videóban részletesen végignézheted, hogy milyen kérdéseket tettem fel a ChatGPT-nek, és azokra hogyan válaszolt.

Ha szükséged van a konkrét ChatGPT 4-es promptra, mivel a perszonákat, az ellenőrző listát és az interjút létrehoztam, megtalálod a Piackutatás Profit Aktivátorban.

Hívd segítségül, ha te is szeretnéd olcsó, gyors, ehhez közzel, milyen részletesen megismerni, tesztelni a vállalkozásod piacát.

Folytatjuk legközelebb, egy újabb prompt tervezési megfontolással.

Csatlakozz hozzánk újra!

Ez könnyebben megy, ha feliratkozol a Youtube csatornára.

Legyél tájékozott, ha a társaságban a jövő lehetőségeire terelődik a szó.

Kapcsolódó tartalom: Marketing perszóna készítés ChatGPT-vel